Mi az, hogy "funkcionális"? Miért éppen a TRX?

vasárnap 18 szeptember 2016 - 10:58:23
   By: Regina

Mi az, hogy "funkcionális"? Miért éppen a TRX?
Valószínűleg már te is hallottál a "funkcionális" edzés fogalmáról. Rendkívül nagy divat ez az edzésforma, hiszen saját testsúlyunkat igénybe véve, egyszerű mozdulatokkal tudjuk magunkat intenzíven átmozgatni, bárhol végezhetők a gyakorlatok, és alig szükséges hozzá eszköz. De vajon miért az a neve, hogy funkcionális? Miért jó még az imént említetteken túlmenően a funkcionális edzés?
A funkcionális edzés "alkalmazott mozgásformák" összességét jelenti, azaz az életben is alkalmazható, "hasznos" mozdulatokat fejleszthetünk ezekkel: stabil állás, leguggolás, felállás, felnyúlás, hátrafordulás, ugrás, támaszkodás, futás, lehajolás, húzás, tolás, stb. Elmondható, hogy ezen mozgások közben több izomcsoport együttesen kell, hogy megfeszüljön, így rendkívül hatékonyak a mozdulatok. Ezért kiváló ez az edzésforma a ma emberének, mert ezekben életvitelünknél fogva hiányosságaink vannak.
A funkcionális edzés kiváló eredménye lehet például, hogy észrevesszük, könnyebben állunk fel, könnyebben hajolunk le, egyenesebben ülünk, elérjük a poharat a felső polcról, nem esünk el a metrón fékezésnél, vagy esésnél meg tudunk támaszkodni. A funkcionális edzésekhez, így a TRX-hez is, viszont kezdetben elengedhetetlen a jó edző. Ha ugyanis nem erősítjük meg a törzsizmokat, a gyakorlatok sérülésveszélyesek lehetnek, melyek gyakran az ízületeket érintik. Amint megtanuljuk feszíteni a törzs- azaz "core-" izmainkat, kiválóan végezhetjük a gyakorlatokat egyedül is. Szerintünk a TRX az egyik legjobb funkcionális edzésforma, mert a felfüggesztés a könnyebb gyakorlatoknál kis nehezítést ad (fekvőtámasz), a kifejezetten nehezeknél viszont (egy lábas guggolás, húzóckodás) eggyel könnyebb alternatívát biztosít. Remélem, kedvet kaptál a TRX használatához. :)




TRX és a max erő

péntek 22 április 2016 - 10:20:27
   By: Regina

A TRX nagyszerűen fejleszti az erő-állóképességünket, ami a mindennapokban az egyik legfontosabb fizikai készség. Azonban sok oktató saját tapasztalatokon alapuló meggyőződése, hogy az R1 max erőt (azaz azt a tömeget, amit egyetlenegyszer egy adott elmozdulás irányába tiszta izomkontrakcióval el tudunk mozdítani) is kiválóan fejleszti. Gondoltad volna?




TRX koncepció

péntek 08 március 2013 - 00:11:03
   By: Cyberapa

TRX - forradalom a testedzésben

Az elit katonák barkácsolt sporteszközéből mára a fitneszvilág legsokoldalúbb és csúcs-hatékony újdonsága lett, melyre az MMA sztárok is esküsznek.

A TRX Suspension Trainert az amerikai haditengerészet - az US Navy Seal - elit csapata fejlesztette ki. A katonák kikötőkben, raktárakban, hajókon és tengeralattjárók belsejében keresték a lehetőségét annak, hogy folyamatosan csúcsformában legyenek. Mivel ezekre a helyekre nem cipelhettek magukkal egy teljes fitness termet, egy hordozható, összecsomagolható "edzőterem", a TRX Suspension Trainer született meg. Később a koncepció megjelent a katonaságon kívül, a sport minden területén, mint például az élsportolók edzésprogramjában.



Amerikában a golftól az MMA-ig ma már minden sportágban használják a versenyzők felkészítésében. Mivel nem szeparált izomcsoportokat, hanem a teljes testet edzi rendkívüli hatékonysággal, az atléták, focisták és golfosok felkészítésében, majd a kontakt sportokat űzőknél is egyre kedveltebb lett. Napjainkban a legjobb amerikai küzdősportolók felkészülési programjában is fontos szerepet kap az eszköz és módszer. (George St. Pierre, Brandon Vera, Bas Rutten) - csak néhány név, akik a TRX segítségével készülnek a fightokra.



[ Read the rest ... ]



Oldal:       >>  

Üdvözlet

Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]